ماساژدرمانی

آموزش انواع ماساژ برای سلامتی و رفع خستگی

ماساژدرمانی

آموزش انواع ماساژ برای سلامتی و رفع خستگی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله با استناد به مجله معروف ایزی ویگور، مهم ترین و کاربردی ترین تکنیک های ماساژ درمانی پشت را بصورت تصویری به شما آموزش می دهیم. این ماساژ از زبان استاد ماساژ به نام Effleurage بیان می شود.

تا وقتی که شما ازیک همراه ماهرراهنمایی می گیرید که بازخورد خوبی به شما میدهد،شمامیتوانید سریع تکنیکهای ماساژدرمانی پشت را یادبگیرید.

Ø¢Ù?Ù?زش Ù?اساÚ?

درباره ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی بر اساس آناتومی و فیزیولوژی توسط یک ارتوپد سوئدی، هنریک لینگ (1776-1839) با نام “پزشکی ژیمناستیک” ابداع شد. پزشکی ژیمناستیک شامل حرکات انجام شده توسط درمانگر  بود که در دانشگاه استکهلم به ثبت رسید. ماساژ سوئدی به عنوان “جنبش سوئدی درمان” در اروپا و شناخته شده و در سال 1858 به ایالات متحده آمد. امروز این ماساژ را به عنوان ماساژ سوئدی می شناسند که پایه و اساس انواع دیگر ماساژ غربی، از جمله ماساژ ورزشی، ماساژ بافت عمیق و ماساژ آروماتراپی است. روش مدرن ازماساژ سوئدی  ازطریق مطالعه بر روی فیزیولوژی، ژیمناستیک، وبا اقتباس ازتکنیکهای ماساژ چین، مصر، یونان،و روم ساخته شده است. ماساژشامل مالش طولانی و با  فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن، و تکان دادن با دست است. ماساژ سوئدی فوق العاده مفید برای افزایش سطح اکسیژن در خون،کاهش سموم عضلات، بهبود گردش خون،انعطاف پذیری بدن وکاهش تنش است.

تجهیزات مورد نیاز برای ماساژ درمانی پشت:

1-محیطی گرم، آرام و راحت

2-سطح ثابت راحت مثل تخت،میزماساژ یا تشک صاف.

3-روغن ماسا ژ،روغن بچه برای مبتدی ها بهترخواهد بود.

4-حوله ها:برای دراز کشیدن برروی آنها و همچنین برای پوشاندن بدن.

5-کوسن ها یا بالشت ها

راهنمایی های ماساژ:

1-روغن ماساژ اصطکاک ایجادشده درپوست راکاهش میدهد ومانع ازشکنندگی موها میشود. بیش از حد روغن کم ومالش بیشتر و فشار عمیقتراستفاده نکنید.

2-حرکتهای آهسته تر برای یک اثر تسکین دهنده و یا آرامش بخش استفاده کنید.

3-هنگام اعمال فشار باانگشت یا شست،با انگشتهای دیگر وشست ها پشتیبانی کنید در غیر این صورت تمام شستهای شماسابیده خواهند شد.

...

ادامه توضیحات را در لینک زیر بخوانید:

آشنایی با نکات وتکنیکهای مهم ماساژ درمانی پشت بدن

  • ۹۸/۰۴/۲۵
  • سیما دریادل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی